טיפולי מזותרפיה

טיפולי מזותרפיה הם שיטת טפול עתיקה שהתגלתה במקרה על ידי רופא צרפתי, ד"ר מישל פיסטור, במאה הקודמת.
ד"ר פיסטור שהיה רופא אוזניים טיפל בדלקת אוזן תיכונית של אחד מחולים שלו באמצעות שיטת הזרקות שאותה הוא פיתח.
במהלך הטיפול הוא שם לב כי בכל מקום שבו ביצע הזרקות, נעלמו הקמטים.
הוא ערך ניסוים נוספים ואת תוצאותיהם הוא יישם בתעשיית היופי.
היום אנו משתמשים בטיפולי מזותרפיה להעלמת קמטים ולמיצוק העור, להבהרת כתמי עור, לטיפול בצלוליטיס ועוד.

טיפולי מזותרפיה – כל מה שצריך לדעת על הטיפול טיפולי מזותרפיה

טיפול מזותרפיה נקרא בפי רבים "ניתוח למתיחת פנים, אך ללא סכין".
במהלך הטיפול מזריקים במחטים קטנים ועדינים כמויות קטנות של ויטמינים וחומרים מיוחדים לחידוש העור אל רקמת השומן הנמצאת מחת לעור. הוויטמינים האלו מעודדים את יצירת הקולגן והאלסטין האחראיים על גמישות העור ועל השיפור בזרימת הדם.
בדרך זו אפשר לחדש את תאי העור במקומות נוספים בגוף, בצוואר, באזור המחשוף, בגב כף היד ועוד.
כדי להתאים את תוכנית הטיפול יש צורך באבחון מקצועי וקליני של העור.

לפני הטפול מורח המטפל משחת אלחוש על מקום הטיפול כדי לעמעם את תחושת הכאב.
אך כדאי לדעת כי מטופלים רבים בעלי סף רגישות גבוה, אינם חשים בכאב גם ללא משחת האלחוש. לאחר האלחוש מחדיר המטפל את החומרים בכמות מינימאלית באמצעות מחט דקה וקטנה במיוחד. הודות לכמויות הקטנות של החומרים המוחדרים אל העור והודות למחט הדקה, רוב הטיפולים מסתיימים ללא תופעות לוואי. רק במקרים בודדים ייתכנו הופעת שטפי דם קלים במקומות שבהם ננעצה המחט, אך הם חולפים ללא טיפול כעבור מספר ימים.

זמן טיפול המזותרפיה

משך הטיפול נמשך בערך כחצי שעה. כדי שהטיפול יהיה אפקטיבי חשוב לחזור עליו מספר פעמים, בין שלוש לעשר פעמים בהתאם להמלצת המטפל. בין טיפול אחד לטיפול הבא יש להמתין שבועיים.

במקים חריגים ייתכנו תופעות לוואי בשל אלרגיה לחומרים הפעילים שהוזרקו. במקרים של תופעות לוואי הנובעות מאלרגיה יש לפנות בדחיפות לרופא. אם אתם מודעים לכך שאתם סובלים מכל סוג של אלרגיה, רצוי להתייעץ עם הרופא לפני שמתחילים את הטיפולים.

טיפולי מזותרפיה אינם זולים, כל מפגש של חצי שעה עולה בממוצע בין חמש מאות לאלף שקלים. מחיר הטיפול מושפע מגורמים שונים כמו איכות החומרים המוזרקים, האזור בגוף הזקוק לטיפול וגם מהמוניטין של הגורם המבצע את הטיפולים. לפני שמתחילים בטיפול כדאי לעשות סקר שווקים ולהשוות מחירים, ייתכן ותופתעו מפער המחירים, אך חשוב לזכור כי מחיר יקר אינו מעיד תמיד על טיפול טוב יותר.

טיפולי מזותרפיה יעילים גם בשיפור מראה של צלוליטיס או במשקעי שומן שטחיים. בעקבות הטיפול תאי השומן הנמצאים תחת העור מתפרקים וזרימת הדם מתחדשת ומונעת אפשרות של היווצרות גושי שומן חדשים.

טיפולי מזותרפיה – כל היתרונות
תופעות לוואי וסיכונים

כל התופעות האלו אמורות לחלוף כעבור מספר ימים, אם הן לא חלפו או שחלה בהן החמרה, יש לפנות מיד לקבלת עזרה רפואית.